• معرفی بهترین دیافراگم برای عکاسی در طبیعت

    بازدید : 169

    نمایندگی کانن - معرفی بهترین دیافراگم برای عکاسی در طبیعت


    برای عکاسی از مناظر و صحنه های طبیعی ؛ به طور معمول نیاز است تا اطمینان حاصل نماییم که کوچکترین جزئیات موجود در سایه ها و نقاط پرکنتراست موجود در تصویر نیز به خوبی نمایش داده می شوند. عکاسان حرفه ای آکادمی کانن استفاده از دیافراگم F/11 را در این شرایط توصیه می کنند زیرا در این دیافراگم جزئیات صحنه بسیار شارپ بوده و در بسیاری از بخش های آن جزئیات کامل را مشاهده می توان نمود .


    صحنه هایی که در فاصله دور و در پس زمینه قرار دارند به عمق میدان بزرگتری نیاز خواهند داشت.


    در صورتی که صحنه از یک جالت تخت برخوردار بوده باشد و سوژه های موجود در پس زمینه و پیش زمینه در فاصله ای نزدیک از هم قرار داشته باشند ؛ حتی در زمان استفاده از یک دیافراگم نسبتا باز نیز ؛ حالت شارپ در قسمت های مختلف آن حفظ خواهد شد .

    نمایندگی کانن


    اما اگر صحنه مورد عکاسی شما از لایه های مختلفی در پس زمینه خود برخوردار باشد و پس زمینه از بخش های مختلفی در فواصل دور یا نزدیک تشکیل شده باشد ؛ در این حالت ؛ یک دیافراگم باز موجب از دست رفتن مقدار زیادی از جزئیات در بخش های مختلف آن خواهد شد . در یک دیافراگم باز ؛ بخش هایی از صحنه خارج از فوکوس قرار گرفته و این امر موجب از بین رفتن حالت کلی شارپ تصویر می شود .


    برای در فوکوس قرار دادن همه بخش های یک صحنه ؛ استفاده از یک دیافراگم نسبتا بسته ؛ برای انجام تکنیک فوکوس عمیق ، ضروری می باشد . به عنوان یک قاعده کلی ؛ بسیاری از عکاسان حرفه ای , استفاده از دیافراگم F/11 را توصیه می نمایند .


    استفاده از این دیافراگم به شما اطمینان می دهد که بخش های زیادی از صحنه و پس زمینه آن در فوکوس قرار داشته و جزئیات آن به خوبی مشاهده شود .

    تصویر زیر با دیافراگم F/11 به ثبت رسیده است. در این تصویر به خوبی مشاهده می شود که از سنگ های موجود در پیش زمینه تا قله کوه موجود در پس زمینه ؛ همه چیز به خوبی در فوکوس قرار داشته و جزئیات آنها به خوبی مشاهده می شود .

    نمایندگی کانن


    تصویر زیر با دیافراگم F/4 نشان می دهد که سنگ های موجود در پیش زمینه جزئیات خود را از دست داده اند .


    نمایندگی کانن



    نکته :


    در مود عکاسی با اولویت دیافراگم استفاده از یک دیافراگم بسته تر موجب کاهش سرعت شاتر و افت کیفیت و جزئیات تصویر می شود . برای جلوگیری از لرزش دوربین مقدار حساسیت ایزو را افزایش داده و یا اینکه از یک سه پایه محکم و با کیفیت استفاده کنید .


    برچسب‌ها :


    دیدگاه شما

    دیدگاه ها

      - هنوز دیدگاهی ثبت نشده است -