• چه چیز هایی باعث می شوند تا بعضی از عکاسان بهتر از بقیه باشند ؟

    بازدید : 275

    هنر یک امر مفهومی است و پاسخ روشنی به این سئوال نمی توان داد اما در هر صورت برخی از موارد وجود دارند که با تحلیل آنها به برخی از نکات می توان دست یافت . نکته اینجاست که بسیاری از مردم قادرند تا تفاوت میان یک عکس متوسط و یک عکس عالی را به خوبی درک نموده و عکس بهتر را انتخاب کنند اما در بیان دلیل انتخاب خود ؛ ممکن است ناتوان باشند . در این مطلب برخی از نکاتی را مورد اشاره قرار میدهیم که توضیح آنها در حالت عادی دشوار به تظر می رسد اما در هر صورت نکاتی هستند که تفاوت های میان عکس خوب و عکاسان خوب نسبت به سایرین را بیان می دارند .

    نمایندگی کانن


    خطوط

    خطوط ؛ قوی ترین عناصر در طراحی بصری یک عکس به شمار می آیند . بدون وجود خطوط ؛ شکل ها ؛ الگو ها و بافت ها وجود نخواهند داشت . و در واقع خطوط به وجود آورنده همه چیز هستند . خطوط قوی قادرند تا چشم مخاطب را به سمت و سوی خاصی در درون کادر عکس هدایت کنند .

    عکاسان حرفه ای و هنرمند ؛ افرادی هستند که خطوط موجود در محیط  های اطراف خود را به خوبی شناسایی نموده و از آنها به نحوی موثر در درون ترکیب بندی عکس خود استفاده می کنند . یکی از اولین مواردی که موجب تمایز سطح هنری افراد از یکدیگر می شود , توجه به شکل ها و خطوط پدید آورنده آنها در درون کادر تصویر است .

    نمایندگی کانن

    شکل ؛ الگو و کنتراست

    شکل سوژه و عناصر موجود در پس زمینه آن قادرند تا به نحو بسیار موثری ؛ داستان هایی را در رابطه با سوژه موجود در عکس ؛ بیان دارند . مغز انسان به گونه ای عمل می کند تا روابط میان اجسام و اشیا موجود در یک قاب را به خوبی شناسایی نماید . یکی از اصلی ترین چالش های پیش روی ما به عنوان یک عکاس آن است که یک جهان سه بعدی را در چارچوب یک عکس دو بعدی نمایش دهیم . یک عکاس خوب فردی است که از نحوه تعامل نور با اشیا به خوبی آگاه بوده و سوژه ها را به صورت زنده و تا حد امکان سه بعدی در درون تصویر خود نمایش می دهد  .

    نمایندگی کانن

    رنگ

    رنگ یکی از عواملی است که بالاترین سطح از حالت های عاطفی و احساسی را در درون کادر تصویر به وجود می آورد . در اغلب موارد از رنگ ها برای تعیین مود و حالت عکس استفاده می شود و این در حالی است که مجموعه رنگ ها در کنار هم نوعی نظم و هارمونی را به وجود می آورند . استفاده صحیح و متناسب از رنگ ها در درون کادر تصویر ؛ قدرت داستان گویی تصویر را افزایش می دهد و به همیت دلیل عکاسان برتر ؛ افرادی هستند که رنگ ها و در کنار آنها کنتراست ها را نیز با قوی ترین شکل ممکن مورد استفاده قرار می دهند .

    همچنین حذف رنگ ها در عکاسی سیاه و سفید به عکاس این قدرت را  می دهد تا مخاطب خود را مجبور کند به برخی از عوامل و جنبه های خاص موجود در تصویر توجه نماید .

    نمایندگی کانن

    سوژه های زیبا

    حتی اگر هیچ چیز در رابطه با هنر عکاسی ندانید و با این هنر هیچ نوع آشنایی نداشته باشید ؛ اما این نکته هنوز قابل درک است که انسان ها برخی از سوژه ها را بسیار زیبا و با شکوه میدانند. زمانی که به عنوان یک عکاس ؛ سوژه های موجود را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهید ؛ از این قدرت برخوردار خواهید بود تا سوژه های خوب را در شگفت انگیز ترین شکل به مخاطبان خود نمایش دهید .

    یک عکاس هنرمند ؛ با انتخاب زاویه دید و کادر بندی مناسب ؛ حتی قادر است تا سوژه های بسیار معمولی را به با شکوه ترین شکل ممکن در درون کادر تصویر خود نمایان سازد .

    نمایندگی کانن

    لحظه مناسب

    در دنیای عکاسی از عکس گرفتن در لحظه مناسب بسیار صحبت می شود اما این دقیقا به چه معناست ؟

    توضیح و پاسخ به این سئوال نیز کمی دشوار است اما هر لحظه ؛ قسمت کوچکی از زمان است که در آن یک اتفاق به وقوع می پیوندد . این لحظه می تواند معنی و مفهوم خاصی را از درون خود روایت نماید. و با گذر از این لحظه ممکن است آن داستان یا روایت دیگر وجود نداشته باشد .

    بسیاری از آثار برجسته عکاسی ؛ثبت لحظه ها یا صحنه هایی هستند که دیگر تکرار نشده اند و به همین دلیل ؛ آن آثار ؛ عکس هایی بی نظیر و بی همتا به شمار می آیند. 

    حتی اگر از تکنیک قابل قبولی برای عکاسی برخوردار نبوده باشید ؛ فشردن شاتر در لحظه مناسب ؛ یکی از اتفاق هایی است که موجب نادیده گرفته شدن نقاط ضعف شما خواهد شد .


    نمایندگی کانن در ایران 


    برچسب‌ها :


    دیدگاه شما

    دیدگاه ها

      - هنوز دیدگاهی ثبت نشده است -