• سه نکته که به شما کمک می کنند تا عکس های بهتری به ثبت برسانید .

    بازدید : 256



    برای به دست آوردن عکس های خوب و حرفه ای ؛ برای مشاهده و تشخیص سوژه های قابل عکاسی همواره از یک چشم خوب و پرورش یافته باید برخوردار باشید. برای بهتر دیدن و دست یابی به سطوح بالاتر در حرفه عکاسی همواره نکات زیادی وجود دارند و در این مطلب سه نکته را مورد اشاره قرار می دهیم که با استفاده از آنها به عکاس بهتری مبدل خواهید شد .


    1 – مجموعه از عکس های مورد علاقه خود را گرد آوری نمایید .


    برای اینکه به سطح بالاتری از هنر عکاسی دست پیدا کنید ؛ باید ایده ای روشن از مسیر پیش روی خود را به دست بیاورید . در سبک مورد  علاقه خود ؛ آثار عکاسان مشهور و قدرتمند را دنبال نموده و مجموعه ای از بهترین عکس های آنان را گرد آوری کنید . این کار به شما کمک می  کند تا  تصویری روشن از مسیر پیش روی خود را در ذهن داشته باشید .

    نمایندگی کانن


    مرحله اول

    مجموعه ای قوی از عکس ها را گرد آوری نمایید:


    بهترین عکس ها از عکاسان مورد علاقه خود را گرد آوری کنید . برای تعقیب آثار این هنرمندان ؛ سایت ها ، مجلات و صفحات اجتماعی آنها را پیگیری نمایید . به عنوان نمونه ؛ در نقطه شروع ؛ 50 عکس از بهترین آثار عکاسان مورد علاقه خود را گرد آوری نمایید.


    با انجام اینکار ؛ 50 مورد از ترجیحات و اهداف شما در مسیر حرفه ای عکاسی ؛ مشخص خواهد شد و این موارد نکاتی هستند که پیش از این نسبت به آنها بی توجه بوده اید.


    مرحله دوم :

    50 عکس از خودتان تولید کنید .


    اکنون و در این مرحله باید به فکر ایجاد پروفایل حرفه ای خودتان باشید .


    در اینجا دو گروه عکس در اختیار خواهید داشت . یک گروه از عکس هایی هستند که ایده های شخصی شما در عکاسی را نمایش می دهند و گروه دیگر ؛ عکس هایی هستند که مهارت های شما در عکاسی را نمایش می دهند . در این مرحله ؛ شما باید از قدرت تشخیص و تمایز میان این دو گروه برخوردار باشید و این امر به شما کمک می کند تا حوزه های مورد علاقه خود را به سرعت تشخیص داده و نیاز های خود را به خوبی بشناسید .

    به مرور عکس های جدید تر و بهتری را که به ثبت رسانده اید ؛ جایگزین عکس های قدیمی تر نمایید .  با پشرفت اوضاع ؛ به ایده آل های خود در عکاسی نزدیک خواهید شد .


    2 – سوژه و محیط اطراف آنرا مورد توجه قرار بدهید .


    به طور طبیعی زمانی که اولین قدم های خود در عکاسی را بر می دارید ؛ بیشتر به سوژه و متمرکز شدن بر آن توجه می نمایید . اما با دستیابی به کمی تجربه بیشتر درخواهید یافت که عکس تنها از سوژه اصلی تشکیل نشده و تمام محیط اطراف سوژه نیز در کادر عکس دارای اهمیت می باشند .


    در هر زمان و برای عکاسی از هر سوژه ؛ زمانی را برای شناسایی و بررسی محیط اطراف خود و سوژه ؛ اختصاص دهید . عناصری که باید در کادر عکس حضور داشته باشند را مشخص نموده و عناصر غیر ضروری و مزاحم را از کادر تصویر کنار بگذارید .


    همواره موقعیت های مکانی متفاوتی برای عکاسی در هر جلسه وجود خواهند داشت و این در هر حالی است که هر موقعیت مکانی ؛ حالت های متفاوتی را در ترکیب بندی عکس به وجود می آورد .


    الف : قانون یک سوم و خطوط مثلثی را با هم ترکیب کنید .


    زمانی که سوژه اصلی خود را مشخص نمودید ؛ ترکیب بندی عکس را به گونه ای مشخص نمایید که خطوط مثلثی در ناحیه ای اطراف سوژه دوم شما در درون کادر عکس باشند . در این حالت سوژه اصلی خود را روی خطوط یک سوم و در نقطه طلایی قرار دهید.

    نمایندگی کانن


    ب : خطوط مثلثی را با استفاده از محیط اطراف به وجود بیاورید :


    در صورتی که تنها یک سوژه در درون کادر تصویر شما وجود دارد ؛ تلاش کنید تا خطوط مثلثی را با استفاده از محیط اطراف آن به وجود بیاورید .


    بر اساس قانون یک سوم ؛ چشم انسان به سمت محل برخورد خطوط در درون کادر عکس کشیده می شود و با توجه به این حالت ؛ تلاش کنید تا محیط اطراف را به گونه ای در درون کادر تصویر قرار دهید تا امتداد خطوط چشم انسان را به سمت نقطه ای در عمق عکس هدایت نمایند. 

    نمایندگی کانن


    استفاده از حالت های واید ؛ در کادر بندی ؛ در عکاسی از فضاهای بیرونی ؛ عکس هایی با تاثیر گذاری بیشتر را به وجود می آورد .

    نمایندگی کانن


    3 – یک گام نزدیک تر شوید .


    در نخستین روز های شروع به کار عکاسی ؛ گاهی اوقات در تشخیص فاصله مورد نیاز تا سوژه ؛ ممکن است دچار اشتباه شوید . در اینجا نحوه نزدیک شدن به سوژه را مورد توجه قرار می دهیم.


    الف : تا حد امکان به سوژه نزدیک شوید .


    حتی در زمان عکاسی از سوژه هایی که چند صد متر با شما فاصله دارند نیز یک قدم نزدیک تر شدن به سوژه ؛ تاثیرات بسیار زیادی را در عکس شما به وجود خواهد آورد . اگر سوژه در فاصله نسبتا نزدیکی از شما قرار دارد ؛ نزدیک تر شدن به آن ؛ اثر گذاری فوق العاده زیادی را نمایش خواهد داد .


    تصاویر زیر ؛ عکس هایی هستند که از فواصل متفاوتی از درختان گرفته شده اند . عکسی که با فاصله نزدیکتری نسبت به درخت گرفته شده است ؛ حالت متفاوتی را نمایش می دهد و تاثیرگذاری نزدیک شدن نسبت به سوژه را در این تصاویر به خوبی می توان مشاهده نمود .

    تعمیر دوربین کانن    


    به این نکته نیز باید توجه داشته باشیم که در حالت عکاسی از انسان ؛ بسیاری از افراد عکاسی از فواصل بسیار نزدیک را نمی پذیرند.


    نکته : به اندازه ای به سوژه نزدیک شوید که اندازه ابعاد واقعی سوژه در درون کادر تصویر دیده شود . همواره تلاش کنید عکاسی از فواصل مختلف را آزمایش نمایید .


    لنز زوم خود را ثابت کنید :


    لنز های زوم ابزار هایی هستند که انعطاف پذیری زیادی را در زمان عکاسی به وجود می آورند اما استفاده بیش از اندازه از زوم کردن ؛ عادتی است که باید آنرا با نزدیک تر شدن نسبت به سوژه ؛ جایگزین نمایید. 


    تعمیر دوربین کانن

    ترفندی که عکاسان حرفه ای از آن استفاده می کنند آن است که لنز زوم خود را در حالت واید قرار داده و به جای زوم کردن ؛ به سوژه خود نزدیک می شوند . بزرگنمایی سوژه با استفاده از نزدیک شدن به آن ؛ تاثیرات قوی تری را در کادر و ترکیب عکس به وجود می آورد .


    نمایندگی کانن 


    برچسب‌ها :


    دیدگاه شما

    دیدگاه ها

      - هنوز دیدگاهی ثبت نشده است -